Hjælp til internettet |
Bemærk at Morbærhavens Netværksgruppe medlemmer er frivillige, og varetager KUN support til og med internetudtaget i lejligheden. Fejl på dit eget udstyr, såsom computer, router, switch, kabler o. lign. der er tilsluttet i din lejlighed IKKE supporteres af Netværksgruppen. Hjælp til disse produkter, henvises til produktmanualen, producenten og/eller sælger.
Bemærk endvidere, at boligselskabet afbryder for internet forbindelsen, hvis du skylder husleje. Du vil så blive mødt af en særlig informationsside i din browser, som fortæller dig, hvad du skal gøre for at få internet igen. De på gældende tid valgte systemadministratorer i Netværksgruppen, kan til enhver tid, i så fald at vedtægterne for brugen af internettet overtrædes, lukke for internet forbindelsen. I så fald vil du modtage en skrivelse herom. |
Mit internet virker ikke, hvad kan jeg gøre? |
Hvis dit internet ikke virker, er der flere ting du kan prøve først:
Virker det forsat ikke, bør du kontakte Netværksgruppen i en besked til os på Facebook. Husk at opgive din adresse (gangnummer og bogstav) ved henvendelse. |
Mit internet er langsomt, hvad kan jeg gøre? |
Der kan være flere årsager til at du oplever en lavere hastighed end hvad du forventer. I visse perioder kan nettet være belastet, specielt i aftentimerne. Da forbindelsen leveres til internetudtaget på din adresse, garanterer vi ikke for tab af hastighed i forbindelse med brug af andet udstyr såsom trådløs router osv.
Nogle gængse ting der kan afhjælpe problemet med hastigheden, som du selv kan prøve:
Hvis ovenstående ikke har hjulpet på problemet, anbefaler vi at du foretager flere hastighedsmålinger fordelt over døgnet, f.eks. morgen, middag og aften over 2-3 dage, da det giver os en større mulighed for at hjælpe dig med at finde årsagen. Foretag din hastighedsmåling fra din computer udenom routeren, forbundet internetudtaget på www.speedtest.net Gem derefter et screenshot af hvert resultat med dato og tidspunkt til os. Du sender dine hastighedsmålinger til Netværksgruppen efter 2-3 dage i en besked til os på Facebook. Husk at opgive din adresse (gangnummer og bogstav) ved henvendelse. |
Internetudtaget på 1. sal i en 1½-værelses lejlighed virker ikke? |
Da der kun er ét internetudtag i hver lejlighed, er det internet udtaget![]() Ønsker du både internet udtag i stuen og på 1. sal kan en internet router tilsluttes i stuen, og kablet til førstesalen tilsluttes i routerens ene Ethernet/LAN port. |
Internetudtaget i stuen i en 2-værelses lejlighed virker ikke? |
Da der kun er ét internetudtag i hver lejlighed, er det internet udtaget![]() Ønsker du både internetudtag i soveværelset og i stuen, kan en internet router tilsluttes i soveværelset og kablet til stuen tilsluttes i routerens ene Ethernet/LAN port. |