FAQ

Har du nogle foreslag til FAQen, kan du sende dem til help@aub.dk

Q: Hvornår har administrationskontoret åbent?
A: Du kan se administrationskontorets åbningstider for personlig og telefonisk henvendelse her.
Q: Hvornår har beboerkontoret åbent?
A: Du kan se beboerkontorets åbningstider for personlig og telefonisk henvendelse her.
Q: Hvor kan man få en ny pære til badeværelset/køkkenet?
A: Hvis en pære går på badeværelset, skal du skal kontakte administrationen, så kommer der én ned og skifter den/dem.
Lysstofrør/pære til køkkenet kan du købe på administrationen og beboerkontoret. Har lysstofrøret blinket længe, inden det gik ud, skal du også bruge en ny glimttænder. Pæren i loftet har indbygget glimttænder.
Q: Udendørslampen virker ikke, hvor får jeg en ny pære?
A: Du skal kontakte administrationen, så kommer der én og skifter den.
Q: Må man bore ude på badeværelset?
A: Du må godt bore ude på badeværelset, men pas på vandrør i væggene. Du kan med fordel låne en rørsøger på beboerkontoret eller hos administrationen inden du begynder at bore.
Q: Hvornår kan jeg forvente mine breve og pakker leveret?
A: PostNord har 3 ruter i Morbærhaven. Det kan derfor betyde at beboere i et område har fået post om morgenen, hvor din post så først ankommer om eftermiddagen.
PostNords mål er at levere breve, dagblade, magasiner, reklamer og ugeaviser mandag til lørdag inden kl. 16.00.
Pakker bliver leveret mandag til fredag inden kl. 16. Private modtagere vil også få omdelt pakker om lørdagen.

Q: Jeg kan ikke forbinde til internettet med min Xbox / Playstation, hvorfor?
A: Morbærhavens Internet er NAT type 2, hvilket kan volde problemer for nogle konsoller. 
Q: Mit internet virker ikke, hvad gør jeg?
A: Hvis dit internet ikke virker, kan det ofte hjælpe at genstarte dit udstyr, hvis du f.eks. har en trådløs router. Du kan også prøve at forbinde din computer direkte med kabel til internetudtaget, for at udelukke evt. fejl på eget udstyr.
Ved fejl på internettet, skal du kontakte administrationen.
Q: Min beboerkort virker ikke, hvad gør jeg?
A: Hvis dit beboerkort ikke virker, skal du henvende dig til Administrationen.
Q: Hvornår har 365discount åbent?
A: Normalt har de åbent mandag til søndag fra kl. 08:00 – 21:00. 365discount i Trippendalscentret har ingen bager eller pakkeboks. Se på 365discount.coop.dk for opdateret information og om der er åbnet på helligdage. 
Q: Hvad tid lukker vaskeriet?
A: Man kan vaske døgnet rundt.
Q: Hvilke kæledyr er tilladt i Morbærhaven? 
A: Er du i tvivl om hvilke kæledyr der er tilladt at have i Morbærhaven. Kan du nemt finde svaret på aub.dk/indflytning/kaeledyr.
Q: Hvad er parkeringsreglerne på Morbærhaven?
A: Der er gratis parkering til rådighed i Morbærhaven, men det er vigtigt at parkere inden for de båse der er i haven . Det betyder, at biler skal parkeres på en måde der blokerer andre køretøjer eller indgange, vil blive anmeldt til politiet. 
Q: Hvordan kan jeg printe, hvis jeg ikke har en printer? 
A: Beboerkontoret har en printer til rådighed for beboer i Morbærhaven. Printning koster 50 øre. pr. side, og det er muligt at printe i farve.