Der kan være flere årsager til, at du oplever en lavere hastighed, end hvad du forventer. I visse perioder kan nettet være belastet, specielt i aftentimerne. Da forbindelsen leveres til internetudtaget på din adresse, garanterer vi ikke for tab af hastighed i forbindelse med brug af andet udstyr såsom trådløs router osv.Nogle steps der kan afhjælpe problemet med hastigheden, som du selv kan prøve:
- Start med at genstarte din router og andet udstyr tilsluttet hertil (Sluk helt for strømmen og vent i ét minut, før det sættes til igen).
- Kontroller at internetkablerne ikke er beskadiget, og at de er korrekt tilsluttet i alle ender.
- Prøv at tilslutte en computer uden om routeren, direkte til internetudtaget med kabel, for at se om internettet virker.
- Kontrollér at din computer har de seneste opdateringer og den seneste netkort driver installeret.
Hvis ovenstående ikke har hjulpet på problemet, anbefaler vi at du foretager flere hastighedsmålinger fordelt over døgnet, f.eks. morgen, middag og aften over 2-3 dage, da det giver os en større mulighed for at hjælpe dig med at finde årsagen. Foretag din hastighedsmåling fra din computer direkte forbundet til internetudtaget i radiatorbænken. Brug www.speedtest.net til at teste din forbindelse. Gem derefter et screenshot af hvert resultat med dato og tidspunkt.
Du sender dine hastighedsmålinger til administrationen efter 2-3 dage via mail til help@aub.dk. Husk at opgive din adresse (gangnummer og bogstav) ved henvendelse. |