Ansøgning om bolig i Morbærhaven | |
Kollegiernes kontor i København (KKIK) administrerer ansøgninger om bolig i Morbærhaven. Når vi har modtaget din ansøgning, bliver den behandlet. Generelt bliver alle ansøgninger godkendt, blot kravene er opfyldt. Det er vigtigt, at du grundigt gennemgår indstillingskriterierne og husker at forny din ansøgning hver anden måned.Du kan søge om en bolig i Morbærhaven på: http://www.kollegierneskontor.dk/ |
Kriterier | |
|
Intern flytning | |
Hvis du vil flytte internt i Morbærhaven skal du ansøge via http://www.kollegierneskontor.dk – Du skal også bruge denne metode, hvis du bor på fremleje eller boligtilladelse. Hvis du er flyttet ind før den 1. oktober 2014, og vil søge intern flytning, men ikke er på uddannelse længere, skal du skrive en fiktiv slutdato for at kunne komme videre. Bemærk at du godt stadig kan flytte internt, selvom du er færdig med din uddannelse eller er fyldt 35 år. Hvis du er flyttet ind den 1. oktober 2014 eller derefter, og vil søge intern flytning, skal du være under uddannelse og have min. 1 år tilbage af dit studie fra ønsket indflytningsdato, for at søge bolig i Morbærhaven. Hvis du flytter sammen med én, skal vedkommende også opfylde disse krav. |
Fremleje | |
Det er tilladt at fremleje sin lejlighed i Morbærhaven under visse betingelser. Disse betingelser inkluderer, at den primære beboer skal kunne dokumentere, at fraværet fra lejligheden er midlertidigt og skyldes omstændigheder som studierejse, sygdom, forretningsrejse, midlertidig forflyttelse eller lignende.Fremlejeperioden kan højst vare i 2 år, men det kræver genansøgning efter det første år. Det er først tilladt at fremleje sin lejlighed, når man har boet i Morbærhaven i mindst ét år. Fremlejetageren skal være under uddannelse i hele fremlejeperioden.
Ansøgninger om fremleje udfyldes på den dertil indrettede blanket, som også kan hentes på administrationskontoret i Center 2 samt på beboerforeningskontoret i Center 1. Ansøgningerne afleveres på administrationskontoret og behandles af klage- og indstillingsudvalget. |